Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wojtenio
    L&K
    • 2012
    • 1095
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    No i teraz wszystko wiadomo ( wersja programu 21.0 ), masz centralkę gazu na sofcie 16.00 ( możesz sprawdzić tak będziesz miał wygrawerowane na sterowniku ) i pochodne , czyli starego typu , nowe są z oprogramowaniem 3.00 i dalej i są od listopada 2011 i wtedy ta najnowsza wersja programu do obsługi gazu działa z wszystkimi opcjami , a tak masz to okrojone i nie przeskoczysz tego bo nie masz zakładki F10 gdzie się wyłącza dotrysk .

    Aso tak zrobiło że wgrali ci już inny soft z dotryskiem i nic nie zrobisz .
    Rozwiązanie dla ciebie to tylko wgranie ( załadowanie ) starej wersji oprogramowania bez dotrysku , ręcznie tego nie usuniesz .

    Komentarz

    • filip_auto
      Ambiente
      • 2011
      • 164

      Masz starego omegasa

      Programujesz F8 firmware 1600

      robisz auto-kalibracje na postoju

      Podłączasz skaner obd co pokazuje wskazania sondy szerokopasmowej i korekty krótko i długoterminowe stroisz to na drodze żeby sonda była na bogato czyli poniżej 1,00, a przy pełnym bucie 0,9

      korekty najlepiej i jedne i drugie w granicach +/- 3%

      Jak wtryskiwacze nie mają rozjazdów i sondy sprawne to nie ma bata wszystko ładnie musi chodzić.

      Komentarz

      • esgald
        Classic
        • 2013
        • 8

        Dotrysk Pb

        Witam,

        tez jestem po wymianie wtrysków na niebieskie - falowanie ustało. Niestety przy zmianie wtrysków wgrano też nowy soft do ich obslugi. W ASO na moją prośbę wyłączyli mi w sofcie dotrysk. Jednak nic to nie pomogło i autko dalej na gazie pobiera Pb z baku. Zna ktoś jakiegoś dobrego gazownika w okolicach Rybnik, Jastrzębie - Zdrój, Żory u którego można byłoby wyregulować LPG bez dotrysku lub wrócić do starej mapy? Z góry dzięki za pomoc.

        Według ASO dotrysk Pb oraz przejście na zasilanie benzyny na wysokich obrotach wyłącza się za pomocą tej samej opcji - po wyłączeniu w czasie normalnej trasy pobiera mi ok 1l Pb na 100km.

        Komentarz

        • adamsky
          Rider
          • 2024
          • 371
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Ciekawe mi też wgrali nową przy wymianie na niebieskie, ale ja np. poprosiłem by nie włączali mi tylko przejścia na pb a dotryski by zostawili, i jakoś strasznego podbierania nie zauważyłem.

          Komentarz

          • marcin91860
            Drive
            • 2012
            • 47

            U mnie po wymianie na niebieskie wygląda na to że dotrysk jest od 2500 a od 4500 jest benzyna... Poprzednio miałem pod Split Fuel 500/min.
            Teraz wygląda to tak :

            Komentarz

            • stuff1000
              Drive
              • 2014
              • 45

              Panowie a kto zagłada gaz w ASO, przecież oni się nie znają na serwisowaniu samochodów a co dopiero gazu...
              Brak...

              Komentarz

              • bishop
                L&K
                • 2012
                • 1430

                Zamieszczone przez stuff1000
                Panowie a kto zagłada gaz w ASO, przecież oni się nie znają na serwisowaniu samochodów a co dopiero gazu...
                Truizm :szeroki_usmiech


                W ostatnich latach produkcji O2 z mpi , aso zakładało gratis', i raczej nikt nie narzeka na montaż , ale na dalszą obsługę.

                Komentarz

                • filip_auto
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 164

                  Czy ktoś ma założone niebieskie Medy i słuszny przebieg tzn ponad 30 tysięcy

                  moje czarne Medy zakupione 14 maja 2013 mają przejechane 32 tysiące i już zaczynają podlewać na wolnych obrotach tzn na niskich czasach 2.9 ms korekta krótkoterminowa jest już na -11,7 jednym słowem g...o jakich mało i trzeba dać za to 800 zł porażka :!:

                  Albo niech dają niebieskie albo zwrot kasy i trzeba będzie założyć keihiny

                  Komentarz

                  • rafafi
                    Classic
                    • 2010
                    • 16

                    Niebieskie wtryskiwacze

                    Witajcie
                    Właśnie wymienili mi wtryskiwacze na niebieskie. Po przejechaniu 25000 km zapalił się check engine. Problem z obrotami miałem już wcześniej ale chciałem wymieniać bliżej końca wakacji. W serwisie mówili że musieli podnieść trochę ciśnienie gazu bo te nowe wtryskiwacze tak lubią. Nie znam się na tym ale zakładam że tak jest. Ale moje pytanie jest o czym innym. Mam zapisaną mapę jeszcze z przed wymiany wtryskiwaczy i jeszcze z przed włączeniem dotrysku. Na tych mapach jeździło się dobrze. Teraz jednak mam ponownie włączone. Czy po zmianie wtrysków na niebieskie można wgrać mapy z przed ich wymiany?
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • patrykL
                      Rider
                      • 2009
                      • 588

                      Czy po zmianie wtrysków na niebieskie można wgrać mapy z przed ich wymiany?
                      teoria mowi, ze nie i faktycznie trzeba wprowadzać jakies korekty po zmianie wtryskiwaczy na niebieskie, ale u mnie po zmianie wtryskow nie trzeba było nic zmieniac, bo wszystko miesci się w granicach i silnik chodzi ok, ja również nie zauwazylem zadnej roznicy, no może z początku, ale tylko na plus, tzn. jakby auto lekko zrywniejsze

                      Komentarz

                      • adamsky
                        Rider
                        • 2024
                        • 371
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Panowie,
                        trochę nie rozumie tej całej paniki z dotryskiem. Ja mam włączony dotrysk (tylko, przejście na bp w ASO wyłączyli) i po przejechaniu 700 km w tym 100 tylko na bp paliwa ubyło mi 10 litrów (do 1 odbicia zawsze tankuję). Zakładając, że spalił mi na autostradzie przy pełnym obciążeniu i boxie na dachu 8 benzyny to wychodzi ze dotrysk zjadł 2 litry. W sumie nieduża cena za święty spokój...

                        Komentarz

                        • Andrzej.P
                          RS
                          • 2011
                          • 1516
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez adamsky
                          nieduża cena za święty spokój...
                          Wiesz, przy poprawnie dobranej i ustawionej instalacji ma się to samo, z tym, że bez rozwiązań a'la proteza z dotryskami.
                          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                          Komentarz

                          • patrykL
                            Rider
                            • 2009
                            • 588

                            8 benzyny to wychodzi ze dotrysk zjadł 2 litry. W sumie nieduża cena
                            jak dla mnie to od cholery i ciut ciut, ale kwestia podejścia i samopoczucia

                            Komentarz

                            • filip_auto
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 164

                              Jak komuś padają medy i ma już ich dosyć ze względu na cenę i jakość można ożenić omegasa z polskimi wtryskiwaczami barracuda.

                              Potrzebna lutownica do przylutowania wtyczek przystawka do czujnika temperatury gazu i ciśnienia i przylutować pin na wtryskiwacze keihin i ustawić keihiny w programie.

                              Autokalibracja i dostrojenie na drodze i cztery stówki zostają w kieszeni.

                              Błoga cisza pod maską i na zewnątrz bezcenna

                              I co najważniejsze bez dotrysków benzyny

                              Komentarz

                              • logan_x
                                Rider
                                • 2011
                                • 401
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez filip_auto
                                Jak komuś padają medy i ma już ich dosyć ze względu na cenę i jakość można ożenić omegasa z polskimi wtryskiwaczami barracuda.

                                Potrzebna lutownica do przylutowania wtyczek przystawka do czujnika temperatury gazu i ciśnienia i przylutować pin na wtryskiwacze keihin i ustawić keihiny w programie.

                                Autokalibracja i dostrojenie na drodze i cztery stówki zostają w kieszeni.

                                Błoga cisza pod maską i na zewnątrz bezcenna

                                I co najważniejsze bez dotrysków benzyny
                                Co to jest "pin na wtryskiwacze keihin" i gdzie go szukać ?

                                Rożnica w rezystancji cewki nie przeszkadza ?

                                Komentarz

                                • filip_auto
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 164

                                  Trzeba rozłączyć wtyk od omegasa

                                  Piny od wtyczek są ponumerowane pin 9 i 14 są połączone razem trzeba je rozczepić

                                  9 izolujesz a 14 łączysz z pinem 37 i też izolujesz

                                  Jak podłączysz się pod komputer to wyskoczy Ci komunikat zmiana parametrów wtryskiwacza i samoczynnie powinno się przestawić jako keihin

                                  dysze rozwiercasz od wtryskiwaczy na 2,5 mm

                                  ciśnienie w programie na 1,45 max 1.6 robisz auto kalibracje i ustawiasz na drodze.

                                  Komentarz

                                  • bishop
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1430

                                    Po wizycie w aso LR /pojechałem na przegląd instalacji i korektę map/, wieści nie najlepsze, tzn niektóre softy /np. nowsze i z dotryskiem/ są prawie niemożliwe do zmiany w aso LR, ponieważ skoda wykupiła lincencję ,a nawet samo LR popier dotrysk pb :? ... jakoś nie chce mi się w to wierzyć , ale tak powiedział serwisant LR.
                                    A te lepsze , na moim przykładzie :szeroki_usmiech , fabryczny soft /z aso skody zeszłoroczy/ nie wymagał zadnych korekt , sprawdzane na drodze, nie posiadł zaznaczonego dotrysku, nigdy nie spalił mi więcej jak 10 l lpg, nie można wyczuć kiedy jadę na lpg lub na pb ,cud :lol:


                                    Edit

                                    LR Mikołów

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2727
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez bishop
                                      Po wizycie w aso LR
                                      bishop, w którym LR byłeś?

                                      Komentarz

                                      • esgald
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 8

                                        Jest wogóle jakiś sposób, żeby wrócić na fabryczny soft? Czy dałoby się ten oryginalny soft zgrać z auta z fabrycznym softem?

                                        Komentarz

                                        • pzeb
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 74
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Czy na nowych wrtyskach niebieskich macie problemy. Mnie dzisiaj po 9 tys.km po wymianie znowu zapalił się check. Czy te nowe wtrysku są tez takie słabe czy tez może to cos innego.

                                          Komentarz

                                          • kapi
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1174
                                            • Fabia combi

                                            Zamieszczone przez pzeb
                                            Czy na nowych wrtyskach niebieskich macie problemy. Mnie dzisiaj po 9 tys.km po wymianie znowu zapalił się check. Czy te nowe wtrysku są tez takie słabe czy tez może to cos innego.
                                            w naszej służbówce są niebieskie i śmiga aż miło. na razie jest ponad 125kkm i lecimy dalej
                                            olej i filtry ( gazowe też) zmieniane co max 15kkm.
                                            OII sprzedana


                                            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                            Komentarz

                                            • bishop
                                              L&K
                                              • 2012
                                              • 1430

                                              Zamieszczone przez pzeb
                                              Czy na nowych wrtyskach niebieskich macie problemy. Mnie dzisiaj po 9 tys.km po wymianie znowu zapalił się check. Czy te nowe wtrysku są tez takie słabe czy tez może to cos innego.
                                              Jak mii czarne padly , nie miałem Chek , tylko pod butem było czuć. Chyba jesteś po gwarancji, pewnie musisz obadać sprawę w serwisie LR.

                                              Komentarz

                                              • pzeb
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 74
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez bishop
                                                Zamieszczone przez pzeb
                                                Czy na nowych wrtyskach niebieskich macie problemy. Mnie dzisiaj po 9 tys.km po wymianie znowu zapalił się check. Czy te nowe wtrysku są tez takie słabe czy tez może to cos innego.
                                                Jak mii czarne padly , nie miałem Chek , tylko pod butem było czuć. Chyba jesteś po gwarancji, pewnie musisz obadać sprawę w serwisie LR.
                                                Wtryski wynienilem a ASO juz po gwarancji jednak uwzglednili cos w rodzaju rękojmi, tzn. 2 wtrysku od Landi Renzo a 2 placilem sam. Gwarancja miała być niby na 2 lata na wtryski. W sobotę podjade i sprawdze ile w tym prawdy.

                                                Komentarz

                                                • ejko
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 222
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  masz czarne wtryski i tyle. Zapychają się. Niebieskie nie powodują już błędów.
                                                  Ja w serwisie 2 razy wymieniałem na nowe czarne. W końcu pojechałem do dobrego serwisu LR i dziala jak Huta Katowice.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Marcin Szarejko
                                                  Skoda Octavia II, 2011, MPI, PB/LPG

                                                  Komentarz

                                                  • pzeb
                                                    Drive
                                                    • 2013
                                                    • 74
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez ejko
                                                    masz czarne wtryski i tyle. Zapychają się. Niebieskie nie powodują już błędów.
                                                    Ja w serwisie 2 razy wymieniałem na nowe czarne. W końcu pojechałem do dobrego serwisu LR i dziala jak Huta Katowice.
                                                    Właśnie, że mam niebieskie.
                                                    Przegonilem skodę na benzynie i check zgasl. Dzisiaj zrobiłem na gazie ok 150km i narazie jest ok. Zobaczymy, czy był to chwilowy błąd, czy początek końca niebieskich wtryskow.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...